Dat mannen niet zo gek zijn op winkelen is algemeen bekend. Uizonderingen daargelaten, maar de doorsnee man heeft weinig zin om winkel in en uit te lopen en braaf te gaan waar de vrouwelijke partner hem naartoe dirigeert. Als het nu nog ging om winkels met artikelen die voor hem interessant zijn zoals de grote elekronica stores of doe-het-zelf zaken dan staat de man er positiever tegenover. Voor het shoppen van vrouwenkleding of spullen voor de baby bedankt hij liever en ziet alleen thuisblijven als een betere optie. Ligt dit dan aan hetgene wat er gekocht gaat worden of is het puur het winkelen wat zij niet zien zitten.
Winkelen zelf geen probleem
Bij navraag onder de eigen mannen weten verschillende vrouwen op diverse fora te melden dat hun man niet zo zeer een hekel heeft aan het winkelen zelf, maar dat het voornamelijk gaat om wat er geshopt moet gaan worden. En als het er op gaat lijken dat de vrouw elke winkel in veel te weinig beschikbare tijd in en uit rent rent om alles te kunnen zien, haken veel mannen af. Maar zoals gezegd gaat het er om welke winkels men bezoekt. Het shoppen van typische vrouwenkleding en andere typische vrouwendingen wordt liever gemeden. Babyspullen blijken ook niet geliefd zijn om te shoppen, al was het alleen al om de irritante verkoopsters in deze babyzaken. Zolang er voor eigen belang ook artikelen bekeken kunnen worden is er weinig aan de hand.
Combineren
Sinds kort is er in België het idee ontstaan om enkele werelden te combineren. Iets wat in ons land ook al enkele jaren slim wordt gebruikt tijdens de Huishoudbeurs, wat eigenlijk een plek was waar hoofdzakelijk vrouwen alleen kwamen. Bij de Zuiderburen is onlangs een megastore geopend waar vrouwen babyartikelen en andere kinderspullen kunnen kopen in meer dan 5000 m2 aan winkelruimte. En de mannen dan? Die kunnen gestald worden in het bijbehorende café. Wellicht dat dit een middag winkelen aangenamer maakt.
Online kopen
Mocht er dan echt helemaal niet gewinkeld willen worden buiten de deur dan kan men ook overgaan op het grote online aanbod. Veel vrouwen doen dit zelf uiteraard al, maar dan voornamelijk voor de kleding en fashionartikelen. De grote spelers op die markt worden nauwlettend in de gaten gehouden en via wekelijkse e-mails met aanbiedingen laten ze zich informeren zodat geen sale aan hen voorbijgaat. Maar niet alleen voor vrouwenkleding is er op internet van alles te vinden. Voor de allerkleinsten is er ook een behoorlijk aanbod online. Grote winkelketens hebben de weg naar de klant via het net gevonden, maar ook de leuke persoonlijkere webshops als Mevrouwschaap.nl bijvoorbeeld. Het laagdrempeligere karakter van dit soort webwinkels geeft consumenten het idee bij iemand anders over de vloer te komen en wekt vertrouwen. Men is geen nummertje maar een klant die met wederzijds respect behandeld wordt. De leukste nieuwe merken zijn er te vinden als 3 sprouts en Elodie Details, vaak tegen een betere prijs dan bij de grote ketens. Dus prijsbewust op zoek naar de leukste babyspullen en dat vanuit eenvoudig vanuit huis kan ook. Zo kan shoppen ook voor mannen uiteindelijk een leuke bezigheid worden misschien.
(675)