Arrow, dat is één van populairste merken voor overhemden in de Verenigde Staten. Een merk met een rijke traditie, buigend op bijna 200 jaar vakmanschap en ervaring. Koop je een Arrow overhemd dan koop je een stukje van de uitstraling en aantrekkingskracht die de hele Arrow collectie kenmerkt. In Arrow overhemden vind je dan ook dat typisch Amerikaanse optimisme terug, een no-nonsense stijl voor zij die groots denken zonder zich in dromen te verliezen.
De boeiende geschiedenis van Arrow overhemden
De geschiedenis van Arrow is verweven met de geschiedenis van de Verenigde Staten, zoveel wordt snel duidelijk voor wie zich in de achtergrond van deze kledingfabrikant verdiept. Reeds in 1820 ontwikkelde een zekere Hannah Montague de eerste afneembare kragen. Dit vonden Amerikaanse huisvrouwen een geweldig idee want het betekende dat ze de overhemden van hun man veel minder vaak moesten wassen, enkel de kraag wassen volstond meestal.
De overhemden met afneembare kraag gingen in 1850 in massaproductie en bleven populair tot het begin van de 20e eeuw. Na de Eerste Wereldoorlog gaf de fabrikant, ondertussen Cluett, Peabody & Co genaamd, de afneembare kragen op. Ze werden vervangen door de zachte bijgevoegde kragen die soldaten ondertussen gewend waren.
Pas in 2010 kregen Europeanen eindelijk de kans om kennis te maken met de naam en faam van Arrow overhemden. De Amsterdamse divisie van de Philips-Van Heusen Corporation beheert sindsdien de merkrechten. PVH is ook bekend als beheerder van de merken Tommy Hillfiger, Calvin Kleine en IZOD. De eerste collectie die onder hun beheer werd voorgesteld op de Pitti Uomo modebeurs in Italië en bestond naast geklede en meer formele overhemden ook uit een aantal casual overhemden.
Arrow en Hollywood
De populariteit van Arrow overhemden werd zo mogelijk nog groter toen het merk een figurantenrol kreeg in de bejubelde film ‘The Great Gatsby’ uit 2013. Daarin is een replica van een advertentie te zien die in 1922 op Times Square geplaatst werd. Die advertentie kon indertijd op ruime belangstelling rekenen omdat er voor het eerst de Arrow Collar Man in te zien was. Een doorslaand succes was die campagne vooral bij Amerikaanse vrouwen. Die bleken massaal in zwijm te vallen voor het mannelijke model, een soort symbool voor de geïdealiseerde Amerikaanse man, z’n stijl en z’n ontwikkeling. Sindsdien bevat elke illustratie van Arrow een man met een pijl in of op de kraag.
Vind hier een ruime keuze aan Arrow overhemden
Je perfecte Arrow overhemd in een paar muisklikken bestellen en binnen de kortste keren thuis ontvangen? Dat kan dankzij onze uitgebreide collectie. Wij selecteren elk seizoen de mooiste Arrow overhemden maar houden de klassiekers als een vaste waarde in ons aanbod. We presenteren de overhemden en shirts op de meest overzichtelijke manier en hebben het zoeken en betalen zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Bij ons verlies je dus geen tijd met het bladeren door tientallen pagina’s om een overhemd te vinden dat je past. En kom je er echt niet zelf uit? Dan staan wij altijd klaar om je te helpen met raad en daad!
(325)