Als je denkt aan bedrijfskleding dan zie je al snel opvallend gekleurde outfits met grote belettering van het desbetreffende bedrijf voor je misschien. Puur voor het opvallen, als eyecatcher, alleen om reclame te maken. Dat is een handig voordeel, maar niet het belangrijkste van het gebruik van bedrijfskleding.
Bedrijfskleding voor de veiligheid
Zeker voor mensen die werken in de agrarische sector of in de bouw is het van belang dat de kleding die ze dragen hen bescherming biedt. Voorbeelden zijn de schoenen met de stalen neuzen of allerlei soorten stevige handschoenen en helmen die gedragen moeten worden. Er wordt steeds strenger op gecontroleerd ook op de werkplek, zodat iedereen er zich aan houdt. Dit alleen maar om de veiligheid te vergroten, er kunnen immers levensgevaarlijke situaties ontstaan tijdens werkzaamheden aldaar.
Bedrijfskleding voor imago
De kleding moet dus bovenal veilig zijn, maar een tweede aspect kan ook zijn om het imago van het bedrijf positief te beïnvloeden. Als werkgever wil je toch ook dat je werknemers er verzorgd uit zien als ze in contact komen met (potentiële) klanten? Mooie, degelijke bedrijfskleding kan er zeker aan bijdragen om de naam van het bedrijf hoog te houden. Vast en zeker willen de werknemers er zelf ook wel een beetje normaal bij lopen uiteraard en niet als een stelletje sloebers van werkplek naar werkplek hoeven gaan.
Natuurlijk ook promotiemateriaal
Als laatste is bedrijfskleding ook uitermate geschikt als reclamebord voor een bedrijf. En dan hoeft het niet overdreven te worden met schreeuwerige bedrukkingen overal geplaatst.Veelal is een duidelijk herkenbaar bedrijfslogo voldoende. Zodat het voor de omstanders snel duidelijk is met wie ze te maken hebben. Een logo op de borst en een grotere afbeelding op de rug kan een manier zijn bijvoorbeeld. Veilge bedrijfskleding dat er ook nog eens goed uitziet dus, dat is een meerwaarde voor ieder zichzelf respecterend bedrijf!
(109)